نوشته شده توسط : مهرداد

 
نام بازیکن : Owen Hargreaves
تاریخ تولد : ۲۰ جون ۱۹۸۱
پست بازی : هافبک
محل تولد : انگلیسی
تاریخ پیوستن به باشگاه : ۱ جولای ۲۰۰۷
نخستین بازی : ۱۹ آگوست ۲۰۰۷ (منچسترسیتی)
   
 


به زبان خودش این طولانی ترین نقل و انتقالات در فوتبال بوده ، ولی بعد از چندین ماه حرفه ی طولانی مدت ، بالاخره یونایتد با قرار دادی حدودا 17 میلیون یورو اون هارگریوز را دز می 2007 از بایرن مونیخ به منچستر آورد.
سال قبل ذخیره ی این بازیکن انگلیسی الاصل متولد کانادا به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد. ولی در عین حال ، وقتی به اولدترافورد آمد، او یکی از هافبک هایی در فوتبال اروپا شد که با بیشترین فکر دفاعی خود توانست 4 عنوان بوندس لیکا را با بایرن بگیرد.

بعد از اینکه از بند مصدومیت رها شد ، کارش در یونایتد آغاز کرد ، هارگریوز در نیم فصل دوم 8/2007 بدون خستگی و با برنامه ریزی مطمئن . همچنین فرصتی در پست دفاع (راست-چپ) به میدان آمد.

اما مشکل زانوی او دوباره بازگشت ، و دو عمل که در امریکا انجام شد ، باعث شد تا او بیشتر فصل 09/2008 را از دست بدهد . فقط 3 بار در میادین حاضر باشد.
وی همین داستان را در در فصل 10/2009 داشت. در حالی که هارگریوز برای بازگشتش به روال عادی تلاش می کرد ، مصدومیتش وی را وادار کرد 20 ماه دیگر استراحت کند و در بازی یکی مانده به آخر فصل یونایتد در ساندرلند حضور یابد.
او در کالگاری کانادا به دنیا آمده و همانجا بزرگ شده ، او در سن 16 سالگی کانادا را به مقصد آلمان ترک کرد و به بایرن مونیخ پیوست.

بعد از گرفتن درجات عالی در تیم جوانان بایرن ، هارگریوز اولین حضورش را در آگوست 2000 در تیم اول فوتبال تجربه کرد.

او در یک فصل موفق بایرن توانست دو جام بوندس لیگا و جام باشگاه های اروپا را در 01/2000 از آن خود کند و این اثباتی اسن برای خو بودن هارگریوز . هارگریوز یکی از دو انگلیسی است که جام باشگاه های اروپا را با تیمی غیر انگلیسی بدست آوردند و باقی ماند. دیگری استیو ماک منامان است.

آن فصل شاهد موفقیت های هارگریوز در سطح ملی بود. وی شرایط بازی در تیم ملی آلمان ، ولز، کانادا را داشت. اما تصمیم گرفت برای انگلیس بازی کند . اولین بازی کامل ملی خود را در 2001 انجام داد.

برای هارگریوز تا جام جهانی 2006 طول کشید تا در بین بازیکنان کلیدی محسوب شود ، او در ژانویه ی 2007 برای تیم ملی انگلستان انتخاب شد. تاکنون او دو جام جهانی و دو جام ملتهای اروپا برای کشورش بازی کرده.
هارگریوز تجربه ی وسیعی به صورت مشخص ، فعال و مشتاق به یونایتد آورده ، داشتن همراهانی چون پاول اسکولز و مایکل کریک احساس متعادلی را به اتاق موتور یونایتد می دهد.
 





:: موضوعات مرتبط: هارگریوس , ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 15 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
»
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: