نوشته شده توسط : مهرداد

 نام بازیکن : Gary Neville 
تاریخ تولد : 18 Feb 1975 
پست بازی : Defender 
محل تولد : England 
تاریخ پیوستن به باشگاه : 08 Jul 1991 
نخستین بازی : 16 Sep 1992 
   
  


گری نویل جزو آن دسته از بازیکنان است که تیم قرمز ها را به شهرت در لیگ برتر رسانده
به دنبال نام های برایان راسون ، استیو بروس ، اریک کانتونا و روی کین ، نویل رویای تمام عمر آمد تا به عنوان پنجمین کاپیتان یونایتد جام قهرمانی لیگ را در پیروزی قرمز ها در سال 2007 بالای سر بگیرد.

نویل خودش مراحل پایانی فصل را از دست داد ، آسیب دیدگی او از ناحیه ی رباط مچ پای او بود که در 11 دقیقه ی اول بازی بولتون در اولد ترافورد در 17 مارچ 2007 اتفاق افتاد. همین مصدومیت او باعث شد بیشتر فصل 8/2007 را از دست بدهد.

بعد از روی کین ، این دفاع کهنه کار بازوبند رهبری را در 6/2005 در دست داشت. او یکی از با استوار ترین و متعهد ترین بازیکن قرمز ها از زمانی که خود را در کناره ها در سال 95/1994 ساخته است که در جای پاول پارکر ، نویل گزینه ی مناسبی بود. او خدمتکار وفاداری است ، همانطور که شما دوست دارید ، و در این عصر که بازیکن به ندرت در یک تیم به مدت طولانی می ماند او در میان آن دسته است که در یک باشگاه می میرند!! او گقته است: " یونایتد تنها باشگاهی است که می خواهم در آن بازی کنم."

صدا و اراده ، همه ی ویژگی های رهبر قرمز ها برای هدایتی بزرگ بود، او در هر بازی بدون اینکه به شکست فکر کند وارد زمین می شود و طرفدارا عاشق این ویژگی او هستند. اگر چه ، مردم نویل را با قلب دلسوز نمیشناسند، و او به دلیل دست های مشت کرده در برابر ریو فردیناند در اوایل جشن برد دقیقه ی نودی مقابل لیورپول در ژانویه ی 2006 توسط فدراسیون فوتیال 5000 پوند جریمه شد.

" آیا تو می خواهی لبخند ملیحی بزنی و کمی به عقب بروی؟؟! او در آن لحظه اعتراض کرد. مردم می خواهند بازیکنان سفید تر سفید باشند ، آیا آنها بازی روبات ها را می خواهند؟؟؟! " این خلاصه ای بود از شور و اشتیاق شدید نویل به بازی و مهمتر از آن به یونایتد.

هیچ گونه سرزنش نیست برای مشخصات بالایی که گری در جشن در فینال جام خیریه 2006 دارد ، زمانی که او اولین جام را به عنوان کاپیتان بلند می کند و یک مدال خانگی بدست می آورد که قبلا او را از این کار دور نگه می داشته. قرمز ها از آپریل 1992 هیچ مسابقه ای را نبرده بودند ، هنگامی که گری در تیم مشهور جوانی بود که بازیکنانی مانند دیوید بکهام ، نیکی بات، رایان گیگز و پاول اسکولز داشت.

حتی در آن روزها ، شخصیت و تصمیم گیری های نویل تغییری ایجاد نکرد. سر الکس فرگوسن گفت: " سطح بازی او و حرکتش هیچ گاه عوض نخواهد شد ." ." این بیشتر در گری نمایان است چون هیچگاه استعداد رایان گیگز یا پاول اسکولز را نخواهد داشت." اما او تصمیم داشت که مطمئن شود او همیشه در تیم حضور خواهد داشت.

" همچنین او کیفیت بازگشت را پس از مصدومیت یک سال و نیم نشان داد" رئیس اضافه کرد: " همه ی ما نگران بودیم که او دیگر باز نخواهد گشت_ در این سن ، این کار آسانی نیست . اما او مطلقا خارق العاده بود ، گری این را ثابت کرد که او هیچگاه تسلیم نخواهد شد. او مرد عجیبی است."

اگر چه او به خاطر مصدومیتش در موفقیت تیمش را در سال 2008 از دست داد ، نویل با هشتمین مدال قهرمانی لیگ برتر در 2009 و دومین پیروز ی در جام خیریه 2010 به افتخارات موثرش افزود. در بازی فینال در برابر آستوم ویلا در ویمبلی پس از آنکه به عنوان تعویض به داخل زمین آمد ، حضور موثرش باعث شد باشگاه قرار دادش را تا حداقل جون 2011 تمدید کند تا در اولد ترافورد بماند. 

فقط 4 بازیکن – رایان گیگز ، سر بابی چارلتون ، بیل فولکرز و پاول اسکولز هستند که بیشتر از نویل برای یونایتد تاثیر گذار بودند. در آخر فصل 10/2009 او تنها 2 بازی کمتر داشت تا به 600 بازی برجسته دست یابد.



:: موضوعات مرتبط: نویل , ,
:: برچسب‌ها: نویل , رونی ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 115
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : 15 دی 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد