نوشته شده توسط : مهرداد

نام بازیکن : Wayne Rooney
تاریخ تولد : 24/10/1985
پست بازی : Striker
محل تولد : England
تاریخ پیوستن به باشگاه : 31/08/2004
نخستین بازی : 28/09/2004
   
 


وین رونی فوتبالیست انگلیسی است که در حال حاضر در لیگ برتر انگلستان در باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی فوتبال انگلستان بازی می‌کند. وی متولد ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ در Croxteth لیورپول میباشد. والدین او که ریشه ایرلندی دارند توماس وین و ژانت ماری نام دارند.
او بهمراه دو برادر کوچکترش گرام و جان در Croxteth بزرگ شد و به مدرسه De La Salle رفت. رونی در بچگی هوادار باشگاه اورتون بود و قهرمان دوران کودکی اش نیز دانکن فرگوسن بود. بعد از ورود به مدرسه پسرانه لیورپول در سن ۱۰ سالگی با شرایط دانش آموزی به باشگاه اورتون پیوست.

رونی جزء تیم نوجوانان بود و در یکی از بازیهای FA Youth Cup پس از به ثمر رساندن گل پیراهن خود را از تن بیرون اورد و تی شرتی را که رویش نوشته بود: یک بار آبی، همیشه آبی (Once a Blue, always a Blue) را به معرض تماشا گذاشت. از آنجایی که هنوز زیر ۱۷ سال سن داشت و قادر به انعقاد قرارداد نبود با دریافت هفتگی ۸۰ پوند به همراه خانواده اش در یکی از محروم ترین مناطق زندگی میکرد.

در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۲ یعنی ۵ روز قبل از روز تولد ۱۷ سالگیش گل پیروزی بخش تیمش مقابل قهرمان دوره پیش یعنی آرسنال را به ثمر رساند و رکورد ۳۰ بازی بدون شکست تیم لندنی را هم پایان داد. با این گل رونی تبدیل به جوانترین گلزن آن زمان لیگ برتر شد، رکوردی که پس از آن دو بار توسط جیمز میلنر و جیمز واگان شکسته شد. رونی در سال ۲۰۰۲ توسط BBC Sports به عنوان شخصیت جوان سال انتخاب شد.

وی فصل ۰۳-۲۰۰۲ لیگ برتر را با ۳۳ بازی و ۶ گل به پایان رساند. در پایان فصل ۰۴-۲۰۰۳ رونی با اشاره به ناتوانی اورتون برای ورود به عرصه بازیهای اروپایی(اورتون در فصل ۰۳-۲۰۰۲ هفتم شده بود و امکان شرکت در جام یوفا را از دست داده بود و در پایان فصل ۰۴-۲۰۰۳ نیز آنها بسختی و با رسیدن به مکان هفدهم از سقوط به دسته پایین تر جلوگیری کردند.) از مدیران تیم درخواست انتقال به باشگاههای دیگر را داشت که مسئولین اورتون با عنوان اینکه مبلغ این انتقال نباید کمتر از ۵۰ میلیون پوند باشد امید او را کاهش دادند. در آگوست ۲۰۰۴ قراردادی سه ساله از طرف اورتون با حقوق هفتگی ۱۲۰۰۰ پوند توسط نماینده رونی رد شد تا رقابت بین دو باشگاه منچستر یونایتد و نیوکاسل برای بخدمت گرفتن وی همچنان ادامه داشته باشد.
روزنامه The Times گزارش داد که نیوکاسل با پیشنهاد ۱۸/۵ میلیون پوندی به ثبت قرارداد با رونی نزدیک شده بود ولی درنهایت این منچستر یونایتد بود که با پیشنهاد ۲۵/۶ میلیون پوندی در این رقابت پیروز شد. اورتون که قبل از فروش رونی با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم میکرد با پولی که از فروش رونی بدست آورد توانست مشکلات مالی خود را حل کند. در آن زمان رونی هنوز ۱۸ سال سن داشت و ۲۵/۶ میلیون پوند بیشترین مبلغی بود که برای بستن قرارداد با یک بازیکن زیر ۲۰ سال پرداخت شده بود. در آخرین فصل حضورش در اورتون، رونی در ۳۴ بازی لیگ برتر به میدان رفت و ۸ گل نیز به ثمر رساند.
 





:: موضوعات مرتبط: رونی , ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 108
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : 15 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
»
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: